Декілька разів на місяць в своєму поштовому клієнті заглядаю у теку “Небажана пошта” (СПАМ), задля заспокоєння сумління, що нічого з важливого не оминуло моєї уваги. Оскільки приватна пошта в мене на Gmail-і, то дуже рідко (ну може один-два рази на рік) трапляються випадки хибного спрацювання СПАМ-фільтру. Поштова тека зі СПАМ-ом автоматично видаляє листи, що є старшими за 14 діб, а кількість їх на кожен момент часу завжди більше за 1000.

Вже давно хотілося зібрати статистику роботи поштових серверів (MX) наших клієнтів, що розміщуються саме в їх офісах, а не сторонніх сервісах. Цього разу наведу деякі показові цифри з серверу одного з клієнтів (статистику зібрано за останні 525 годин роботи):

Етапи обробки пошти (пояснення)

1. Обробка на рівні вхідних SMTP-сесій – загальна кількість SMTP-сесій, що обробляє поштовий сервер (включно з проблемними сесіями через поганий коннект але похибка вкрай мала для цього клієнта).
1.1. Відкинуто сесій, що не пройшли перевірку reverse lookup, blacklist-и, spf-перевірку тощо
1.2. Прийнято повідомлень
2. Обробка СПАМ-фільтром сервера
2.1. Відкинуто, як СПАМ (SpamAssassin) або вірус (clamav)
2.2. Доставлено користувачам
3. Доставлені користувачам
3.1. Доставлені “чисті”
3.2. Доставлені “сумнівні” – листи, що було пропущено сервером, через внесення адміністратором серверу (тобто нами), що надсилають через некваліфіковані поштові сервери, у так звані білі листи, а також частка СПАМ-у, що не було затримано фільтрами.
4. Обробка СПАМ-фільтром поштового клієнта (є тільки приблизні дані, щодо обробки, тому й не наводжу їх в дослідженні) – основним поштовим клієнтом є Mozilla Thunderbird, в якому встановлено політику: 1) “довіряти” SpamAssassin; 2) застосовувати Bayesian spam filter та власні правила.

Статистика приблизно така сама й по інших серверах і впродовж багатьох років.

Висновки

Щоб одне (1 шт.) повідомлення потрапило безпосередньо до користувача потрібно надіслати приблизно 131 СПАМ-повідомлень. І це за умови, що воно (єдине) не буде заблоковано локальним СПАМ-фільтром поштової програми та правилами, що встановив користувач. А стосовно того, чи буде воно цікаве та корисне… то взагалі інше питання…
Тому ми радимо не витрачати гроші на шахраїв, що обіцяють неймовірний приріст продажів та не ризикувати діловою репутацією.